Terug naar nieuws
Vinicius: "Ik heb geen haast om mijn contract bij Real Madrid te verlengen"
Leagues 12 juni 2026

Vinicius: "Ik heb geen haast om mijn contract bij Real Madrid te verlengen"

Vinicius Júnior, in een interview, gaf aan dat hij geen haast heeft om zijn contract met Real Madrid, dat loopt tot 2027, te verlengen. Hij benadrukte zijn vertrouwen in de club en zijn wens om bij het team te blijven, en besprak ook zijn relatie met Mbappé en de situatie van Neymar in het Braziliaanse elftal.

Vinicius Júnior heeft in een interview gesproken over zijn toekomst bij Real Madrid. De Braziliaanse speler gaf aan dat hij zich op zijn gemak voelt bij de club en dat hij geen haast heeft om zijn contract te verlengen. "Ik heb tot 2027 de tijd. We hebben veel te bespreken met Madrid, en Madrid heeft ook veel te bespreken met ons", aldus Vinicius. Hij benadrukte het vertrouwen dat de voorzitter in hem heeft en dat hij ook op zijn beurt vertrouwen heeft in de voorzitter.

Vinicius gaf aan dat hij het geweldig vindt om deel uit te maken van Real Madrid en dat het een droom is die uitkomt. "Ik heb nooit gedacht dat ik buiten Real Madrid zou zijn. Ik geniet van elk moment dat ik hier ben, want dit is de club van mijn dromen. Ik heb altijd gedroomd om hier te spelen en dat nu zo lang te kunnen doen, is bijzonder. Nu ben ik een van de aanvoerders van het team. Ondanks mijn jonge leeftijd is dat iets belangrijks dat maar weinig voorkomt in de geschiedenis. Dus ik geniet van elk moment. Ik wil hier mijn hele leven blijven, maar ik heb ook geen haast om mijn contract te verlengen."

Wat betreft het afgelopen seizoen, het tweede op rij zonder een titel voor Real Madrid, merkte hij op: "We hadden in het begin van de competitie zeven punten voorsprong, maar het is een lange competitie en Barcelona weet goed om te gaan met de situatie. We hebben punten verloren in wedstrijden die we niet hadden mogen verliezen. Het verliezen van wedstrijden thuis... je verliest die punten, de afstand groeit en de andere ploeg krijgt vertrouwen en jij verliest het. Het zijn andere jaren en we hopen dat het volgende seizoen beter zal zijn dan de twee voorgaande. Dit zijn mijn eerste twee seizoenen zonder titels. Altijd als ik bij Real Madrid speelde, won ik een titel per seizoen. We moeten terugkomen en kampioen worden. Real Madrid komt altijd weer terug op de top."

![Image](https://objetos-xlk.estaticos-marca.com/files/article_main_microformat/uploads/2026/05/27/_P.jpeg)

Vinicius ging ook in op zijn relatie met Kylian Mbappé, waarbij hij aangaf dat ze zowel binnen als buiten het veld goed met elkaar overweg kunnen. "Wanneer we kunnen, zijn we samen, ook buiten het veld, en doen we dingen met vrienden. Ik heb altijd een goede relatie met hem gehad. Ik stuurde hem veel berichten om hem te vragen bij ons te komen spelen. We hebben niet kunnen spelen zoals we willen, en de titels winnen die de fans willen, maar ik geloof dat we dat in de nabije toekomst kunnen omkeren. Mbappé is een geweldige persoon, hij verdedigt me altijd in interviews, ook in de wedstrijd tegen Benfica in de kwestie van racisme. Hij is een legendarische speler die een tijdperk in Madrid zal markeren."

Daarnaast sprak Vinicius over de Braziliaanse nationale ploeg en Neymar, die eindelijk op de lijst van Ancelotti staat en deze zomer de Wereldbeker kan spelen, na eerder niet geselecteerd te zijn. "Ik sprak met Neymar in alle selecties en hij zei altijd: 'Jongen, Ancelotti heeft me niet weer meegenomen. Ik ben erg verdrietig.' Maar ik antwoordde dat de trainer in hem gelooft, en dat hij op het juiste moment meegenomen zou worden. En nu is dat het juiste moment. Ney is onze idool, ik heb altijd veel genegenheid voor hem gehad, hij heeft me altijd verdedigd en ik volgde hem vanaf het begin van zijn carrière en ik ben blij voor hem. Na al die blessures, na zoveel te hebben geleden, kan hij terugkomen in de selectie en een laatste kans krijgen met een geweldige groep."

Tot slot vertelde Vinicius over de zenuwen van Endrick, die zich afvroeg of hij de Wereldbeker zou spelen: "Hij vroeg me steeds of hij zou gaan, of hij niet zou gaan, wat ik ervan vond... Ik zei: 'Maak je geen zorgen, vriend. Je gaat, je zult daar bij ons zijn.' Hij is erg jong en het spelen van je eerste Wereldbeker op 19-jarige leeftijd is iets wat niet voor iedereen is weggelegd.

Gerelateerde artikelen

Vinicius: "Ik heb geen haast om mijn contract bij Real Madrid te verlengen" | oranjenet.live | Oranje Total Football