Terug naar nieuws
Sørloth over zijn afwezigheid: "Ik moet fit zijn voor het WK 2026"
Teams 16 juni 2026

Sørloth over zijn afwezigheid: "Ik moet fit zijn voor het WK 2026"

Noorse spits Alexander Sørloth heeft zijn afwezigheid besproken en benadrukt dat hij volledig fit moet zijn voor het WK 2026. Hij voelt de verantwoordelijkheid om zijn team te helpen en hoopt snel weer te kunnen trainen.

Alexander Sørloth, de Noorse aanvaller, heeft in een recente persconferentie gesproken over zijn afwezigheid vanwege een blessure en de impact daarvan op zijn voorbereiding voor het WK 2026. De spits, die al enige tijd niet heeft gespeeld, zei: "Ik moet fit zijn voor het WK en kan niet wachten om weer op het veld te staan. Het is belangrijk voor mij en voor het team dat ik mijn beste niveau haal."

![Image](https://img.championat.com/s/1200x630/news/big/u/m/solbakken-pro-vysokuyu-temperaturu-larsena-esli-ne-smozhet-spravitsya-otpravim-ego-domoj_17816022941340267476.jpg)

Sørloth, die deel uitmaakt van de Noorse selectie, is er vast van overtuigd dat hij tijdig terug kan keren in de selectie. "Ik voel de druk, maar dat motiveert me alleen maar meer. We hebben een sterke groep en ik wil mijn steentje bijdragen," voegde hij eraan toe.

De Noorse ploeg, die voor het eerst in 28 jaar weer aan het WK deelneemt, speelt in de groepsfase tegen Irak (17 juni), Senegal (23 juni) en Frankrijk (26 juni).

---

## Related Articles

1. [На ЧМ-2026 забито три автогола — больше, чем за весь турнир в 2022-м](https://futbolmir.com/ru/news/-2026-2022-) 2. [Mãe e filho fazem história em Copas do Mundo](https://torcidanet.live/pt/news/mae-e-filho-fazem-historia-em-copas-do-mundo)

Gerelateerde artikelen

Sørloth over zijn afwezigheid: "Ik moet fit zijn voor het WK 2026" | oranjenet.live | Oranje Total Football