Hong Myung-bo prijst zijn Korea: "Verdiende overwinning, nu richten we ons op Mexico"
Zuid-Korea wint met 2-1 van Tsjechië, met doelpunten van Hwang In-Boem en Oh Hyeon-Gyu, en bereidt zich voor op de volgende wedstrijd tegen Mexico.

Zuid-Korea heeft een knappe comeback gerealiseerd door met 2-1 te winnen van Tsjechië, waardoor ze met drie punten op gelijke hoogte komen met Mexico in Groep A. De eerste helft was een evenwichtige strijd tussen Zuid-Korea en Tsjechië. De Aziatische ploeg probeerde aanvallend te zijn, maar Kovar hield zijn doel schoon. De doorbraak kwam in de tweede helft; in de 59e minuut kopte Krejci de Tsjechische ploeg op voorsprong. Maar in de 67e minuut zorgde Hwang In-Boem ervoor dat de gelijkmaker viel voor Zuid-Korea. In de 79e minuut draaide Zuid-Korea de situatie om dankzij een goede actie van de aanvaller van Besiktas, Oh Hyeon-Gyu. Hong Myung-bo, de bondscoach van Zuid-Korea, gaf zijn reactie op de overwinning: “Dit was onze eerste wedstrijd en het was erg moeilijk. Ik ben blij met de overwinning, maar het belangrijkste is dat de jongens nooit hebben opgegeven. Ik wist dat we in staat waren om te winnen, dus bij 1-1 heb ik de jongens verteld om door te gaan zoals we deden. Nu is Mexico weer een belangrijke wedstrijd. We gaan de komende week besteden aan de voorbereiding.”
Gerelateerde artikelen
Teams
Gareth Bale: Van Voetbalkampioen naar Investeerder
Gareth Bale, na zijn pensioen, richt zich op sportinvesteringen en streeft ernaar club eigenaar te worden. Hij maakt deel uit van een Amerikaans investeringsgroep en verkent mogelijkheden in zowel mannen- als vrouwensport.
Teams
FC Groningen versterkt zich met Zeeuwse goalie
FC Groningen heeft een Zeeuwse doelman aangetrokken voor de komende seizoenen, een belangrijke versterking voor het team.
Teams
Lionel Messi betovert als Speler van de Dag op het WK
Lionel Messi laat opnieuw zijn klasse zien en wordt beloond met de titel Speler van de Dag, na een uitmuntende prestatie op het WK voor Argentinië.
Teams
Europese toptrainers zonder club: Wie wordt de volgende aanwinst voor het seizoen 2026/27?
Steeds meer grote namen zijn voor het seizoen 2026/27 beschikbaar op de trainersmarkt. Antonio Conte heeft Napoli verlaten, Massimiliano Allegri is niet langer trainer van Milan, en ook coaches als Paolo Vanoli (Fiorentina) en Maurizio Sarri (Lazio) zijn zonder dienstverband. Daarnaast zijn er internationaal meerdere topcoaches zonder club, waaronder Pep Guardiola, die mogelijk een sabbatical neemt. Een dynamische markt dus voor clubs die een ervaren leider zoeken.