Terug naar nieuws
Gareth Bale blikt terug: "De druk bij Real Madrid was enorm, ik mis het voetbal niet"
Teams 22 juni 2026

Gareth Bale blikt terug: "De druk bij Real Madrid was enorm, ik mis het voetbal niet"

Gareth Bale is sinds enkele jaren met pensioen, maar mist het voetbalspelen opvallend genoeg niet. In een openhartig interview met The Athletic vertelt hij over zijn ervaringen bij Real Madrid, de druk die daarbij kwam kijken en hoe hij nu geniet van het leven buiten het profvoetbal.

Het WK is inmiddels in volle gang, maar voor voormalig topspeler Gareth Bale staat alles in het teken van ontspannen genieten. De 36-jarige Welshman, die zich in 2022 terugtrok uit het profvoetbal, blikte in een interview met The Athletic uitgebreid terug op zijn carrière. Opvallend: Bale blijkt het actieve voetballeven maar weinig te missen.

"Ik mis het niet echt. Ik wist altijd dat er een begin en een einde zou zijn, en ik heb me altijd voorbereid op het moment van stoppen. Ik had geen zin om door te gaan puur om het doorgaan", aldus Bale, die op 33-jarige leeftijd een punt zette achter een loopbaan langs Southampton, Tottenham Hotspur, Real Madrid – waar hij vijf keer de Champions League won – en een laatste avontuur bij Los Angeles FC.

![Image](https://tmw-storage-auto.tcccdn.com/storage/tuttomercatoweb.com/img_notizie/thumb3/b6/b6f7f078f3677f340a88e5c5ff1c860c-34722-oooz0000.jpeg)

Bale haalde ook herinneringen op aan de intense druk in Madrid: "Bij Real Madrid, als je een wedstrijd verliest, voelt het alsof de wereld vergaat. Ik herinner me nog mijn eerste nederlaag bij LAFC. Daar verwachtte ik een golf aan kritiek, maar de nederlaag werd gewoon geaccepteerd. Het is daar een stuk gezinsvriendelijker en je kunt sneller weer verder."

Nu geniet de Welshman vooral van het gezinsleven, volgt hij samen met zijn zoon wedstrijden van Real Madrid en Tottenham, en vindt hij rust buiten de hectiek van het profvoetbal. "Het is fijn om nu gewoon als vader langs de lijn te staan. Naar het einde van mijn carrière toe merkte ik dat ik steeds meer vermoeid raakte door de constante druk en verwachtingen."

Bale sluit af met een wijze les: "Voetbal brengt fantastische momenten, maar ook veel stress. Ik heb mijn tijd gehad. Nu is het tijd voor nieuwe energie."

Gerelateerde artikelen

Gareth Bale blikt terug: "De druk bij Real Madrid was enorm, ik mis het voetbal niet" | oranjenet.live | Oranje Total Football