Terug naar nieuws
Duitse nationale ploeg rustig onthaald in Chicago; Nagelsmann schroeft duimschroeven aan richting WK 2026
Teams 19 juni 2026

Duitse nationale ploeg rustig onthaald in Chicago; Nagelsmann schroeft duimschroeven aan richting WK 2026

De Duitse nationale ploeg is in Chicago aangekomen voor het tweede deel van de voorbereiding op het WK 2026. Er stonden slechts enkele tientallen fans bij het teamhotel. Julian Nagelsmann voert de intensiteit op met twee volledig besloten sessies; Kai Havertz sluit na de Champions League-finale aan. De fitheid van Manuel Neuer blijft een vraagteken richting de generale repetitie tegen gastland Verenigde Staten in Soldier Field.

Geen groot onthaal voor de Duitse nationale ploeg in Chicago: bij het teamhotel stonden dinsdag slechts zo’n twee dozijn toeschouwers te wachten toen de twee bussen om 17.50 uur lokale tijd stopten bij het Waldorf Astoria in de chique winkelwijk. Een jong meisje met een zelfgemaakte vlag stal de show, maar alleen Nico Schlotterbeck en Alexander Nübel namen de tijd voor enkele handtekeningen. Sportdirecteur Rudi Völler stapte als eerste uit, bondscoach Julian Nagelsmann als laatste.

Direct na de check-in maakte de selectie een wandeling richting het strand van Lake Michigan. De reis – ruim tweeënhalf uur van landing tot hotel, ondanks een soepele binnenkomst – onderstreepte hoe veeleisend de logistiek wordt tijdens het toernooi in Mexico, Canada en de Verenigde Staten (11 juni tot en met 19 juli).

![Image](https://derivates.kicker.de/image/upload/c_crop,x_158,y_314,w_3695,h_2079/w_1200,q_auto/v1/2026/06/02/e91774f4-0378-4ce5-98a6-e059778e2dca.jpg)

Na het rustige begin van de week draait Nagelsmann de duimschroeven aan: woensdag en donderdag staan twee volledig besloten trainingen op het programma. Dan voegt ook Kai Havertz zich bij de groep. De spits reisde na het verloren Champions League-duel tegen Paris Saint-Germain – waarin hij wel tekende voor de 0-1 – alsnog over en completeert daarmee de 26-koppige selectie.

Vrijdag volgt de afsluitende training voor de generale repetitie van zaterdag (20.30 uur Nederlandse tijd) in Soldier Field tegen WK-gastheer Verenigde Staten. Dan zal ook duidelijk moeten worden of Manuel Neuer zijn hardnekkige kuitklachten voldoende heeft overwonnen voor een rentree onder de lat.

Voor Rudi Völler heeft de trip een bijzonder tintje. Tijdens het WK 1994 was Chicago de uitvalsbasis van Duitsland; in de achtste finale tegen België (3-2) maakte de toen 34-jarige spits in de ‘Windy City’ zijn laatste twee interlanddoelpunten.

Gerelateerde artikelen

Duitse nationale ploeg rustig onthaald in Chicago; Nagelsmann schroeft duimschroeven aan richting WK 2026 | oranjenet.live | Oranje Total Football