
De Unieke Transmissie van de WK-finale 1994 volgens Genadi Orlov
Genadi Orlov herinnert zich de unieke uitzending van de finale van het WK 1994, een mijlpaal voor de Russische televisie.

"Voor de wedstrijd betraden twee mensen het veld: Pelé en Whitney Houston, de destijds megapopulaire zangeres. De soundtrack van 'The Bodyguard' klonk overal. De koning van het voetbal hield een toespraak, terwijl zij een fragment van het nummer zong. Het publiek was tevreden. Wat deze finale bijzonder maakte voor ons was dat deze werd verdeeld tussen twee grote televisiemaatschappijen in Rusland. Voor en na het WK 1994 is dit nooit meer voorgekomen. De eerste helft hebben Oleg Zholobov en ik op RTR gecommentarieerd, terwijl de tweede helft werd gedaan door de debutant op het WK, Viktor Guzev, op "Ostankino" (later de Eerste Kanaal)," vertelde Orlov aan correspondent Oleg Lysenko van 'Championat'.
Gerelateerde artikelen
Teams
Julian Alvarez geeft aan te willen vertrekken bij Atlético
Julian Alvarez van Atlético heeft aangegeven te willen vertrekken, met de ambitie om zijn droomtransfer te realiseren.
Teams
Geen interesse van Krasnodar in Arsen Zaharyan volgens zijn vertegenwoordiger
De vertegenwoordiger van Arsen Zaharyan heeft de geruchten over interesse van Krasnodar in de speler ontkracht, met de mededeling dat er geen contact is geweest met de club.
Teams
Waarom Oranje wél bang moet zijn voor Zweden
Ondanks de matige voorbereiding heeft Zweden twee wapens. Oranje moet alert blijven richting WK 2026.
Teams
WK 2026 | Thomas Frank kijkt als trainer: verrassingen Diomande en Oulai, lof voor Messi, Vitinha en Olise
Thomas Frank vertelt hoe hij WK 2026 analyseert als coach, welke nieuwkomers hem verrassen en welke sterren hij nu het liefst zou aantrekken, met bijzondere aandacht voor Vitinha en Michael Olise.